יום שלישי, 11 במאי 2010

"קינדל" עבור "הקינדר"

הי בנות,


עם התקדמות הטכנולוגיה ניתן להפוך את חייהם של אלפי תלמידים לקלים יותר. תחשבו על העוללים הקטנים שנאלצים לסחוב על גבם תיקים עמוסי ספרים ומחברות לבית הספר.

אני מקווה ששמעתן על המכשיר האלקטרוני שנקרא "קינדל" ואם לא הספקתן אז שמעו והסכיתו. המכשיר מיועד כולו לשם הצגת ספרים דיגיטליים. בלחיצת כפתור קצרה המשתמש נחשף לעשרות ספרים שנחסכים ממנו בסחיבה על הגב. כמו כן התלמיד יכול להשתמש במכשיר כמחברת לכל דבר. המכשיר מאפשר (כמו במחשב הנייח) מניפולציות שונות בעת קריאת סיפורים על ידי לחיצה על היפר טקסט המאפשר לתלמיד להיות חלק פעיל בעת הקריאה. המעבר והשליטה בין פיסות מידע חדשות עורר אמנם הדים אשר טענו כי הדפדוף יוצר איבוד בכיוון במרחבי ההיפרטקסט.אך בסופו של דבר הממצאים הראו כי התלמידים מעדיפים את הקריאה האלקטרונית המשלבת שליטה בהיפרטקסט משום שהקריאה הינה יותר אטרקטיבית (תרשיש דהרי-הרשקוביץ, 2005).

היתרונות לא מסתכמים כאן. מדובר כאן במהפך אקולוגי שמאפשר הפסקה של בזבוז בצריכת הדפים. איכות הקריאה במכשיר הינה מאוד נעימה משום שאין קרינת רקע אשר מעייפת את העיניים וישנה תחושה של קריאת דף רגיל. אתן מוזמנות לקרוא בהרחבה על ידי הקישור לקינדל .

לדעתי אין ספק שהקסם שיש בחווית הקריאה באמצעות הספרים המודפסים היא שונה. אני באופן אישי נהנת מהמגע , מהריח ומהאפשרות לאחוז את הספר בתנוחה הנוחה. אך אם אפשר לשלב את הטכנולוגיה יחדיו הרי זה משובח.



3 תגובות:

  1. חנה שלום,
    תחילה ברצוני לציין כי אני נהנית להיכנס לבלוג שלך, בכל פעם את מעלה רעיונות וחידושים .
    בעקבות קריאת הפוסט שלך למדתי משהו חדש - מהו קינדל. אין ספק שהמכשיר הוא בעל יתרונות הרבים ואני מסכימה איתך כי קריאת ספר מודפס היא חוויה שונה, הרגשה טובה ומנסה להעביר את ההרגשה הזאת לילדים בגן וכמובן לילדי בבית .
    להתראות, שרית

    השבמחק
  2. היי חנה,
    המעבר בין ספרי קריאה רגילים לדיגיטליים אינו פשוט כלל... במיוחד עבור הדור שחונך על אך ורק על " הספר הרגיל"זהו תהליך ארוך שבסופו אכן יוטמע במערכת החינוך ובכלל. וכן הפן האקולוגי כפי שציינת חשוב מאוד גם הוא...

    השבמחק
  3. ללא ספק השימוש בספר אלקטרוני מעולה לסביבה.
    כדאי לשלב ספרים אלקטרוניים כבר בהוראה לגיל הרך, ובכך גם לשמור על הסביבה (יכול להיות שלחסוך כסף) וגם להתקדם לעבר העולם הטכנולוגי גם בחינוך.

    השבמחק