יום שני, 3 במאי 2010

Don't just listen... משחק מוזיקלי שווה צפיה.

שלום לכולן,


בפוסט הקודם הצגתי בעיקר את חסרונות הסלולארי בקרב ילדנו ואת השפעתו על חיינו. אך בחיים לכל מטבע שני צדדים.
אולי חלקכן יודעות, אבל יש שוק של משחקים שניתנים להורדה לסלולרי. וליתר דיוק - לאייפון.
ברצוני להמליץ לכן גננות ואמהות יקרות על משחק מוזיקלי, בעל תוכן חינוכי ומשמעותי שמו מיקס בוקס.
אני חייבת להתוודות, אינני יודעת לנגן ובטח שלא ליצור מוזיקה. אני שומעת מוזיקה נפלא - אבל לא מנגנת.
אבל פה - מישהו חשב עליי ועל שאר מתוסכלי הנגינה, ואפשר לי לנגן, בעצמי, תוך כמה רגעים.

הממשק מציג בפניכם מגוון של אייקונים המייצגים כלי נגינה שונים. לחיצה על כל אחד מכלי הנגינה מפיקה צליל התואם את הכלי. בו זמנית ניתן להוסיף עוד כלים ( או להחליפם) ותוך כדי כך המשתמש מייצר מוזיקה - אינטראקטיבית.
ואיזה ממתק על הדרך - התנועה של האייפון ביד מיצרת שינוי בצלילים.

מבחינה התפתחותית מיקס בוקס מאפשר לילד להעשיר את השפה המוזיקלית, על ידי הכרת כלי נגינה שונים תוך קישור חזותי ושמיעתי. כמו כן כדי להרכיב את היצירה הילד מפתח יכולות רגישות מוזיקלית בעת חיבור כלי נגינה השונים.
ובעיקר מפחית תסכול מלייצר מוזיקה - מה שפעם היה סגור רק למוזיקאים.
אתן מוזמנות להיכנס אל האתר מיקס בוקס ולצפות בדוגמא.
נ.ב- המשחק ניתן להורדה למכשירי האייפון והאייפוד טא'ץ בלבד.

אשמח לשמוע את דעתכן.

13 תגובות:

  1. כמוך כמוני גם אני מוזיקאית גדולה... ואכן המשחק חושף את הילד לכלי נגינה שונים ואף יוצר מהם מוזיקה משלו.
    הבעיה שאני צופה, לא בדיוק בעיה אלא יותר סוגייה של " קיצורי דרך" ושהכל נעשה " בלחיצת כפתור" היא די מפחידה אותי כי מצד אחד אנו רוצים לחנך את ילדינו לתהליכים ועבודה שתהיה עבורם משמעותית, ומצד שני הנה הזדמנות פז כך גם מי שלא יודע או מבין גדול יכול. וזהו מסר לא פחות חשוב. אני באמת מקווה שדרך משחק זה ילדים כן ירצו להפיק את הצלילים בעצמם. או יותר מדוייק שיהיה מבוגר שיכוון אותם לכך.

    השבמחק
  2. הי הילה,
    את מעלה כאן עניין חשוב. המשחק לטעמי הוא עוד אמצעי שבו הילד לומד לרכוש מושגים מוזיקלים. ילדים אשר אינם חשופים להתנסות מוזיקלית, המשחק עשוי לעודד ולגרות אותם להתנסות עם כלי נגינה מוחשיים במציאות.

    השבמחק
  3. הי חנה,
    וכאן בדיוק הבעיה למה שילד ירצה להתעסק עם כלים אמיתיים? שלא תביני אני חושבת שזה משחק "מדליק" מהנה וכן גם הילדים יכולים ללמוד ממנו דבר או שניים. אבל יחד עם זאת אני מאד מקווה שלעולם הוא לא יחליף את הכלים האמיתיים בערך כמו שהמחשב לא יהווה תחליף למורה.

    השבמחק
  4. הי הילה,
    אני מסכימה איתך שאין תחליף לכלים המקוריים פשוט ציינתי שמדובר באמצעי/גורם נוסף עבור הילד להתנסות עם מוזיקה. ונכון שום דבר לא מובטח כיצד זה ישפיע עליו הרי בכל דבר יש סיכוי למשהו חיובי או שלילי והכל תלוי כיצד אנו כהורים ומחנכים שמים גבולות שהטכנולוגיה לא תהפוך למשאב יחידי שממנו ניתן ללמוד.

    השבמחק
  5. טובי שלום!
    אכן חידוש מענין.
    לפי ההדגמה לא הבנתי האם ניתן לזהות את כלי הנגינה כאשר הוא מושמע לבדו?
    האם לכל כלי יש כמה מקצבים שונים הניצנים להשמעה או שמקצב אחד לכל כלי?
    אני חושבת שאפילו לגן אפשר להביא משהו דומה ולשחק בזיהוי כלי הנגינה או בתיפןף על כלי נגינה פשוט בהתאם מקצב שנשמע.
    אילה

    השבמחק
  6. חנה היי!

    היום שוב ניסיתי את המשחק והייתה לי הנאה רבה . הוא לא רועש מדי ושומעים בו כלי נגינה שונים אהבתי.

    אני בטוחה שנכדי יאוהבו את המשחק.

    ביי

    באהבה וחג שמח
    טובה

    השבמחק
  7. תודה טובה,כפי שסיפרתי לך זהו משחק שבעלי ושותפו מפתחים מספר שנים והפידבק הוא משמעותי עבורם.

    השבמחק
  8. היי חנה,

    נכנסתי לקישור וצפיתי באתר של המיקס בוקס, המשחק והרעיון המוזיקלי מקסימים, החידושים הם מופלאים !! לבעלך ולשותפו כל הכבוד ומאחל המון הצלחה!!!
    (חבל שלא ניתן להוריד לכל נייד ....מדברי בתי...)
    להתראות, שרית

    השבמחק
  9. שלום איילה, הנה התשובות לשאלתך:
    ניתן לנגן כל כלי בנפרד. כל כלי שמתנגן בולט החוצה - מה שמאפשר לזהות את הכלי.
    "מקצב" - אני מניחה שכוונתך לוריאציות שונות. אז כן יש לכל כלי כמה וריאציות - לדוגמא, גיטרה חשמלית בקטע א או גיטרה חשמלית לקטע ב.
    לדעתי גם ילדי הגן (תלוי ביכולות) יכולים להפיק הנאה מ MixBox כיוון שהמשחק תוכנן לחסרי יכולות מוזיקלאיות. אבל גם המבוגרים יפיקו ממנו משהו נוסף.
    שמחה שנהנית,
    חנה.

    השבמחק
  10. חנה היקרה
    תודה ששיתפת אותי וחשפת בפני את האתר של המיקס בוקס, היום נכנסתי בפעם הראשונה, ונהנתי להפיק צלילים ומנגינות הייתה לי תחושה שאני רוצה להמשיך עוד ועוד.
    ארזה כהן

    השבמחק
  11. הי ארזה,

    כפי שאת רואה המשחק הצליח להשפיע אף עליך ולאו דווקא על ילד. אם יש לך אייפון תוכלי להוריד את המשחק בתשלום סמלי.

    תודה על ששיתפת אותי בחוויה.
    חנה

    השבמחק